Friday, February 26, 2010

Si Merah... tinggal kenangan

Inilah di antara moments sedih aku dgn si Merah Perodua Kelisa, AES 2483. Pada 21/10/2009 di Institut Perguruan Bahasa Antarabangsa, di tempat letak kereta di blok 7 IPBA, sebuah lori pembinaan yg teramatlah besar tanpa rasa kasihan telah menggores kereta aku.

Aku parking dekat tempat yg betul. Jalan-jalan di IPBA tersangatlah sempit. Di jalan tempat aku parking tu, adalah jalan menuju ke blok asrama baru yg tengah di dalam pembinaan. Manalah aku nak tahu, ada gergasi yang akan lalu ke jalan tu. Guard sepatutnya tahanlah dulu lori tu sementara menunggu semua kereta dikeluarkan oleh tuan empunya. Menurut saksi kejadian, kereta aku terangkat dgn agak tinggi semasa lori yg jahat itu menggores tepi kereta aku. Masa aku smpai tmpat kjadian ,lori tu dah blah.. apa lagi , terasa sebak betul hati .. Aku terus ke bilik asrama aku di blok 7 & call Papa , berjurai-jurai air mata keluar. Sedih sgt-sgt .. Kwn aku Yusof ,suruh aku claim pd syrkat pmbinaan tu & buat report polis.. Papa aku kata "tak payahla, depa takkan mengaku" ... aku pun tak mau pening-peningkan kepala.. aku cuba pegi buat laporan polis , dgn tujuan utk claim insurans.. thanx my dear Shelly coz temankan aku ke balai polis di saat aku tersangat-sangatlah sedih & buntu.. thanx k.Dewi call byk kali tnya situasi .. & thanx k.Yati temankan aku ambikkan report walaupun sbnrnya k.Yati ada hal hari tu.. semuanya takkan kulupakan seumur hidupku..

Byk kenangan & jasa si merah ini pada aku.
Susah senang aku dalam dunia pendidikan adalah bermula dgn si Merah nie. Jasa si merah ini bermula pada bulan ke-3 aku di Maktab Ipoh... Kini si Merah sudah bertukar milik tuan, aku sudah menjualnya :( .. Dan pada hari ini , aku mendapat khabar, si Silver Myvi sudah bertandang di hometown aku di Ipoh, menunggu aku dgn penuh setia utk berkhidmat dgnku & berkongsi suka duka dgn aku.. Buat sementara nie aku meminjam kereta mak aku si biru Perodua Kelisa AFH.

THANX A LOT PAPA MAMA !!!!
I LOVE BOTH OF U SO MUCH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Keretaku berpeluh kesakitan :(

No comments: