Thursday, November 27, 2008

Laptop BenQ

BENQ baru-baru ini menampilkan siri netbook pertamanya, Joybook Lite U101, yang dibangunkan bagi menepati keperluan generasi Internet. Hanya memiliki berat 1.1 kilogram, ia didatangkan dengan skrin penjimatan tenaga LED 10.1 inci.

Dengan kapasiti storan 160 Gigabait, papan kekuncinya lebih besar dan mesra pengguna dengan jangka hayat bateri lebih lama.

Istimewa juga, Joybook Lite U101 turut menampilkan corak plat muka ikon emosi di bahagian pelindung IMR bebas calarnya. Komputer netbook itu juga memiliki aksesori yang menepati gaya dan keperluan pengguna Internet bagi membolehkannya untuk dibawa ke mana saja.

Dengan berkonsepkan rekaan asas ikon-ikon emosi universal yang nampak lucu, ia adalah berteraskan pemahaman BenQ terhadap kekerapan generasi Internet menggunakan suntikan ikon emosi dalam menyokong komunikasi berasaskan teks. Ia bertujuan untuk menyerlahkan perasaan dan perbuatan bukan verbal secara lebih berkesan.

Rekaan luaran Joybook Lite U101 ini juga seakan memberi gambaran bahawa pemiliknya mempunyai cita rasa yang sukakan keseronokan!

Joybook Lite U101 adalah netbook pertama di pasaran yang mengetengahkan skrin penjimatan tenaga LED 10.1 inci, pada nisbah kelebaran 16:9. Dengan speaker binaan dalaman 1.5W dan kamera web 1.3 megapiksel, Joybook Lite U101 menawarkan generasi Internet dengan kepuasan multimedia memberangsangkan.

Ia boleh dipercayai dan tahan lama menerusi keupayaannya menampung tekanan berat sehingga 50 kilogram dan tahan lasak walaupun dijatuhkan pada ketinggian 76 sentimeter. Ia juga turut dilengkapi dengan prosesor Intel® Atom, Bluetooth 2.0, pembaca kad empat dalam satu dan GUI peribadi (turut didatangkan dengan netbook berasaskan platform Linux).

Joybook Lite U101 yang didatangkan dalam empat warna: hitam, biru, putih dan merah jambu itu ditawarkan pada harga RM1,799

No comments: