Thursday, November 27, 2008

Terapi Untuk Kanak-Kanak

PENDEKATAN berkonsepkan terapi minda, jiwa dan jati diri adalah modul program terbaru yang diketengahkan Annabella House of Therapy (AHT) dengan kerjasama Creative Resource Management (CRM). Ia sebagai usaha dalam membantu para pelajar supaya mencapai lebih kecemerlangan dalam pelajaran.
Menerusinya, pelajar dapat mengenali kelemahan diri dan minda kerana program ini akan menyelongkar serta memperbaiki aura negatif individu menerusi teknik yang digunakan.
Pengarah urusan AHT, Shamsilawati Abd. Rahman berkata, pendekatan unik yang digunakan ini bertujuan memberi peluang pelajar mengenali kelemahan diri serta belajar cara-cara bagaimana mengatasinya untuk lebih fokus mencipta kejayaan.
Menurutnya, gabungan minda, jiwa dan motivasi disatukan bagi mewujudkan impak positif bukan saja bagi tujuan peningkatan akademik namun kualiti kehidupan seharian.
“Keunikan program ini ialah ia menggabungkan beberapa elemen yang bukan saja boleh membantu seseorang itu mengetahui aspek kelemahannya malah memperbaiki kekurangan itu ke arah yang lebih baik.
Pelajar juga boleh menilai potensi diri sendiri kerana akan didedahkan dengan suasana positif minda, emosi, fizikal dan jiwa. Ia bukan sahaja memberi penekanan terhadap satu aspek tapi keseluruhan dengan sasaran utama memperbaiki pencapaian diri dan membina kecemerlangan,” jelasnya ketika ditemui di pejabatnya di Kajang, Selangor, baru-baru ini.
Selain itu, katanya, program ini juga mewujudkan rasa fokus pada pelajaran dan kehidupan serta melihatnya dalam konteks yang lebih luas untuk masa depan.
Program ini akan menjadikan diri pelajar lebih luas untuk masa depan. Program ini akan menjadikan diri pelajar lebih hebat kerana berupaya meningkatkan keyakinan diri, mencipta kreativiti, memperbaiki komunikasi serta meningkatkan semangat juang yang tinggi.
Program dua hari satu malam ini akan diadakan pada awal Disember depan dan penyertaan terhad kepada 100 peserta sahaja.
Pelajar juga berpeluang berkongsi masalah dengan tenaga pengajar berpengalaman menerusi luahan terapi berbentuk lukisan dan lakaran.
Mereka yang berminat mengetahui lebih lanjut boleh menghubungi talian 03-87361031 atau 019-2191202.

No comments: